Sovdags

Så har den här dagen gått som smör i solsken. Ha, ha., Har tagit det ganska lugnt idag faktiskt i värmen. Passade på att fixa middagen till i morgon eftersom jag ska åka med Nettan och Mickis till Norrköping och det redan klockan halv sju på morron så det gäller att snabbt gå och lägga sej. Det är nämligen hundutställning med Valle i morgon och jag har lovat att följa med en gång när de har utställning, och då blev det nu.

Maten som jag fixade i dag var oxrulader. Tog en liten stund att fixa till det hela eftersom man först skulle steka lök och fylla dem med. Sen har de fått stå och smuputtra i en timme ungefär så nu blir det lätt när jag kommer hem i morgon.

Passade samtidigt på att koka lite färska rödbetor eftersom jag hade tänkt att vi skulle ha lite rysk rödbetssoppa en dag. Det ska var både vitkål och mörötter samt då rödbetor och sen ska man också koka högrev och ha till. Sen ska den serveras med gräddfil. Låter smarrigt faktiskt. Men den ska vi ha kanske på måndag.

Nu måste jag gå och pömsa så jag orkar upp i morgon halv sex.

Puss och kram mrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

God natt på dig morsan !
syns imorgon bitti !

Kramiz

2008-05-31 @ 22:59:50
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Grrrrrrr... Bortsch eller nå't sånt heter rödbetssoppan. Får jag rekommendera:
1. Öppna alla fönster innan ni går och lägger er.
2. Va' inte orolig när ni kissar i en helt annan färg än ni brukar göra.
Hoppas ni överlever.
Kram + lycka till i Norrköping trots okristen tid, usch!
//Beate

2008-06-01 @ 00:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0