Tvätten

Hallo igen. Hade precis glömt bort att jag satt på tvättmaskinen. Ja, ja, inga snuskiga tankar igen. Det är bara tvättmaskinen. Så det var bara att masa sej ner och ta hand om dukarna och handdukarna som hade tvättats. Passade på att ladda den igen med lite myskläder som behövde bli tvättade. Jag är nämligen lite galen i dukar. Jag gillar dukar som de har på Indiska, deras bomullsdukar är så underbara i färgerna och underbar bomull. Dessutom är priset bra. Felet är att jag köper för många bara. F.n. ligger en svartvit duk på vardagsrumsbordet som är jättesnygg.

Det bästa med dukar är att Enar inte håller koll på vad som är nytt och vad som är gammalt. Annars hade man hört en kommentar. Jag är så lycklig för det och hoppas att det så kommer att förbli. Yes.

Vilken passion man har. Alltid är det väl något alla har. Jag har fler passioner men det tänker jag inte tala om just nu i alla fall.Ha, ha.

Enar har precis gått och lagt sej så jag meddelar er om jag hör att det snackas därinne. F.n. är det i alla fall ganska så tyst. Han håller på att läsa en bok som innehåller 900 sidor så han har att göra. Herregud, om jag skulle läsa en sådan bok skulle jag nog aldrig bli klar i min livstid tror jag. Jag läser fruktansvärt sakta, vill liksom känna med allt i boken. Gör jag inte det får det vara. Så jag sysslar med annat än bokläsning - typ blogg i stället, det är mycket skojigare.

Det var sjutton vad det var tyst i sovrummet? Boken var tydligen bra så han inte har tid att snacka och inte snarka heller.

Nu tänkte jag faktiskt ta och gå och natta mej själv.
Sov gott alla nattsuddare önskar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja Enar har blivit en riktig bokmal !
Och han kan ju inte nöja sig med en bok på kanske 200 sidor, utan den ska va rejält tjock.
Men han läser ju så himla snabbt.

2008-02-27 @ 08:44:41
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Jag älskar också Indiskas dukar och löpare. Vilken bok läser Enar... inte Stalin igen, den tog mig 1 1/2 år att läsa å då läser jag ganska så snabbt.

2008-02-27 @ 08:55:59
Postat av: Berit

Boken heter Shantaram och är skriven av Gregory David Roberts. Den handlar om Bombay.
Dessutom såg jag att det är 938 sidor. Enar har läst hälften.
MrsBettan

2008-02-27 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0