Nästan klart i köket

Har hållt på hela dagen och funderat hur jag ska sätta in grejerna i det nya köket. Det är inte lätt.

Som tur var ringde Nettan på fm och ville åka en sväng till veddesta och det var skönt att komma ifrån ett litet tag. Precis innan jag gick kom Kjell och de tröstade varann med en flaska vin när jag försvann. Kjell skulle fixa eluttaget till spisfläkten samt kolla vår ringklocka som ingen ser numera. Lampan är tydligen trasig så alla knackar som vansinniga på dörren i stället, hittar helt enkelt inte vår simpla ringklocka.'

Lagade lite lunch till grabbarna, en snabbis bestående av färdig pastarätt Bolognese. Inte så dum faktiskt. Går att värma direkt i stekpannan cirka 10 minuter. Ingen grymtade så det var väl OK.

Kjell fick ta sej an en del andra elarbeten när han ändå var här, han gillar ju att jobba och nu ser han fram emot en vecka i Spanien då de ska hälsa på ett par bekanta som bor där. De åker i mitten av mars. Låter härligt att se våren i Spanien.

Resten av dagen har jag ägnat mej åt att få in en del pryttlar i skåpet. Enar oroar sej mest över vad han ska lägga sina utlästa tidningar. Hrmmm. Visst kan man bli med negerbarn. Han ville ha det bästa utrymmet i hela köket, nämligen det som är avsett för köksmaskiner, och då frågade jag Kjell vad han tyckte. Inte fan kan han ha tidningar där du ska ha dina köksapparater!!! Sagt och gjort, köksapparaterna tog plats med en väldig fart och Enar blev skitsur. Inte ska man utnyttja fina köksutrymmen för tidningar!!! Det låter ju helt absurt eller hur.

Nu har jag dessutom fixat in allt mjöl och socker på hyllorna. Vilken överblick man har av allt. Det blev jättefint. Har en del kvar imorgon också, men vad sjutton, jag har ju all tid i världen att fixa till hur jag vill ha det.

I morgon är det lovat att Pelle-röris ska komma. Hoppas det så det blir klart någon gång. Det är jäkligt bökigt att diska tallrikar och glas i badrummet. Men vad sjutton  - det är bara fyra veckor som det har pågått.

Sen måste jag tala om att jag för första gången har lagat mat på min nya spis. *Jag hade lovat mej själv att inte anväda den förrän att var klart, men ikväll kunde jag inte hålla mej. Helt otroligt fantastiskt med in sån häll. Inductionhäll. Gick skitsnabbt att få upp värmen och lika snabbt att få ner den igen.

Dags för pömsen nu. Sova gott alla nattsuddare och stor kram
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Duktig tjej !
Du vågade till slut !

Natti natti på dig !

2008-02-21 @ 00:35:10
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Sen kommentar. Är ganska så mör efter hängningen. Köket verkar vara kanooooon.
Å förresten: lådor går inte så bra för mina tavlor... long story, den tar vi senare.
Nu ska jag ladda upp lite bilder.
Kramiz
Beate

2008-02-21 @ 21:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0