Uppe med tuppen

Här var man faktiskt uppe före tuppen idag, redan klockan sex och det hör verkligen inte till vanligheten. Men gubben skulle ju ut och fiska och jag måste se till att han får lite frulle i sej innan han går iväg. Han slarvar annars med det och det är ju inte bra. Så det var bara att pallra sej upp i mörkret.

Fiskekompisarna kom redan tio i sju så kvart över sju var de ute på isen. Jag kunde ju kolla i kikaren.

Får se om de får något. Jag själv ska iväg snart till frisören och klippa mej och så lite färg förstås på de små gråa stråna. Om jag skulle få samma fina vita hårfärg som min mamma hade skulle jag inte färga håret (tror jag), men jag vet ju inte hur det ser ut eftersom jag färgar jämt.

Hörs mer i em.

Och såklart kommer det bilder sen på vårt renoverade vardagsrum. Kanske ska gå in och ta några innan det är helt klart.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha en bäst dag mammsen !

2009-02-19 @ 09:45:23
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Du är ju verkligen "mamma" till Herr P. Hoppas att han uppskattar servicen. Hade det varit jag hade han antingen fått göra sin frulle själv, alternativt - om jag hade varit snäll - hade jag frullen kvällen innan, lagt den i aluminiumpapper i kylskåpet. Jo, kanske hade jag t o m skrivit en lapp typ: "frulle ligger i kylskåpet".

Ha, ha!!!

//Beate

2009-02-19 @ 18:00:01
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: dilanamin

HEJHEJ!

Fin blogg.



/ Puss.

www.mramin.blogg.se

2009-02-19 @ 18:04:29
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0