Lördag

I fredags hade jag en matlagardag kan man säga. Det är ju så himla svårt att hitta på maträtter varje dag. Dessutom ska min man ha lunch också så det blir dubbel börda. Så i fredags satte jag igång och tärnade lök, tärnade varmrökt fläsk och stekte. Satte på en stor kastrull med potatis. Här skall det lagas kroppkakor. Jag bara älskar kroppkakor. Det tog en jä'kla tid att fixa både lök och fläsk eftersom när man ändå ska laga dom är det lika bra att göra en hög på en gång. Det blev totalt 23 st, så det finns en del i frysen nu att bara ta fram.
Sen tog jag också och helstekte en bit entrécote när jag ändå var i farten som vi hade till middag på fredagskväll med en god sås och kokt potatis till.

Så här ser kroppkakorna ut som vi hade till middag lördagskväll.



Vi värmde upp kroppkakorna genom stekning. MAn kan ju också koka upp dem, men det gör vi nästa gång. Till detta serverades lingonsylt och extra stekt fläsk med lök.



Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Riktigt smarrigt!!! Jag gillar också kroppkakor, men har inte ätit dom på flera år faktiskt. Å dom som man köper i affären är ju inte i närheten av hemlagade. Återigen: Himla kul att du är tillbaka:-)

2010-10-10 @ 18:25:48
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0