Tidig morron

Usch vad det var jobbigt att stiga upp kvart i sex i morse. Detta berodde antagligen på att jag inte var tröttt när jag gick och la mej fast klockan var närmare 01.

Mannen hade ingen tur med fisket idag. Bara små abborrar till fiskmåsarna blev det. Däremot fick en av fiskekompisarna en gädda på cirka 2 kg som han bar hem till sin hustru. Vi för vår del gillar ju inte gädda så de brukar åka tillbaka ner i vaken igen.

Jag satte fart efter att mannen gett sej av på fisket i morse med att sätta en stor bullsmet. Under tiden den jäste hoppade jag in i duschen för att sen baka ut degen. 80 st härliga bullar blev det och det doftade underbart i köket.
Sen på med tvättmaskin och diskmaskin och sen iväg och handla kvällstidning. Efter detta var det dags att påbörja lunchen för gubbarna. Det blev kycklingben och kycklinglår samt klyftat potatis i ugn.

Kvällen blev slapp och jag höll nästan på att somna. Det blir ju gärna så när man väl sätter ner rumpan, men nu är jag pigg igen tyvärr men måste ändå hoppa i säng.

Sov gott MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Jamen HÅLLÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Äntligen. Bra gjort penschis;-)

Kul också att du kommenterar igen. Puss tjejen!!!

PS. Hatar gädda jag med - smakar halsmedicin. Å klart man inte är trött klockan ett på natten när man inte går upp förrän mitt på dagen. Jag vet precis vad du menar. Kommen inte ens ihåg när jag gick upp kvart i sex senast... aldrig... DS

2010-03-17 @ 23:43:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0