Halvslapp dag

blev det idag. Inte helt fel. Åkte iväg på fm och handlade en bit lax till Nettan eftersom färsk lax på ICA denna vecka säljs för 69:90, det är ju otroligt billigt. Nettan gillar inte att filéa fisk, och jag har ju dessutom bättre tid, så då fixade jag det till henne. Det roligaste var ju att när jag väl var inne i butiken undrade jag vad det var jag skulle handla, men som tur var vaknade minnet till liv.

Sen hade jag köpt lite äpplen som ingen gillade och passade därför på att göra världens godaste äppelpaj. Gjorde en förra veckan och den sa bara smack så var den slut. Kolla vad smarrig den ser ut:



Det vita som syns är florsocker som håller på att smälta.
Receptet är naturligt från Allt om Mat - Madames varma äppelkaka. Det är bara att gå in på deras hemsida  och hämta receptet. Att den är extra god beror nog på att det är cognac i.

Sov gott MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

1. Filéa fisk är det värsta jag vet p g a att jag varken kan eller vill - okay med gummihandskar då. Men filéerna ser ändå ut som andra världskrigets sista suck.

2. Äppelkakan är en vinnare... speciellt hos Rob som älskar "apple pie".



PS. Är så glad att kunna följa dig på bloggen igen. Har verkligen saknat dig. DS

2010-03-19 @ 22:33:44
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Berit

Nu får jag skärpa mej. Har inte varit inne på länge igen. Kommer snart med nya bilder och nya recept, jag lovar.

Kram från mej själv

2010-04-09 @ 00:03:40
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Diana

Den ser verkligen smarrig ut! Men eftersom det är längesedan detta inlägg lades in så är den nog slut nu hahahaha.....

Hoppas allt är bra med dig Bettan.

Kram Di

2010-07-04 @ 10:41:11
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0