Torsdag-Fredag

Igår var jag inne och träffade Bettan i stan. Gubbarna var ute på promenad och då passade vi på att träffas. Gick väldigt långsamt eftersom Bettan har ont i alla muskler. Jag fick riktigt ont i ryggen av att gå sååå sakta faktiskt. Sen försökte vi komma in på någon restaurang i stan och käka lunch och snacka om att det var helfullt överallt Väntetider på en halvtimme. Så vi hamnade till slut på Nk´s restaurang och käkade rimmad lax med dillstuvad potatis och ett glas vitt vin till detta.Det var inte dumt det heller faktiskt.

Åter vid 10-tiden på morron och var inte hemma förrän vid halv fem och då hade gubbarna lämnat vårt hem där de alltid äter lunch,

Idag, fredag, har Nettan Christer och jag varit och handlat mat. Det blev lite blandad handling av mat, huvudsaken att något finns hemma. Sen var det meningen att hr P och jag skulle ¨åka iväg i em och hämta våra efterlängtade möbler, men när jag kom hem fanns alla hemma??? Hr P som hade varit hos tandis i morse åkte direkt till Veddesta och hämtade möblerna. Och han bar själv in alla!!!! Tänk dej bara en två-sitssoffa att bära in ensam. Men är man Tarzan så är man.

Sen har vi förstås packat upp alla möbler och provsuttit, och det var ju hur härligt som helst. Yiieehaa, Vad jag är glad. Nu återstår det bara tavelupphängning och gardininköp.

Till middag ikväll blev det fläskfilé med stekt potatis, sugar snaps och färska tomater. Mums.

Sov gott  MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ja är man 1,95 får man gärna vara Tarzan ;-). Kul att ni gillar er nya möbler. Du plåtar väl av dom sedan så att man kan kika !?

2009-05-30 @ 18:40:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0