Tisdag och tyst utanför

Ja det var ett tag sen det var tyst här på morronen. Och skönt. Fick min lilla sovmorron som jag önskade och efter lite the och en macka så bar det in till duschen där jag njöt i fulla drag. Brukar duschar på nedervåningen och det har jag ju inte kunnat göra nu på ett tag eftersom den har varit öppen för våra polacker så de har kunnat gå in och tömma sin blåsa. Då kan ju inte jag stå där inne precis och njuta av en dusch när de står utanför (kanske) och vill in. Vilket dilemma va? Knäppt va, men man kan ju inte precis koppla av då.

Idag blev det fullt pådrag av lastbilar (2 stycket) och hämtade all jord som blev över. Snabba puckar. Hr P ringde en kompis och en timme senare kom den första lastbilen och hämtade jord. 3 fulla flak med jord blev det. Konstigt va. Detta har legat tidigare i vår trädgård och nu blev det över. Fattar ingenting.

Nu är det två lass med stenar dessutom som behöver forslas iväg så vi får se om det kommer nya lastbilar i morron.

I em kom det en gammal kompis till Enar och deklarerade så det tog sin tid. Från klockan två till halv sju. Den tuffaste av dem alla faktiskt, men det gillar ju hr P.

Sen ringde Nettan och undrade om jag hade något i frysen att bjuda på efter Chrillan fyller år i morron och det var lite torrt både i plånbok och frys för hennes del. Hon funderade på att knyta ihop spagetti som de kunde sitta och suga på som Lady och Lufsen med lite köttbullar och då  höll jag  på att skratta ihjäl mej och undrade vad hon ville ha. Fortsatte att skratta efter att jag lagt på telefon, vet inte vad det var med mej, fick skrattanfall. Kikade in i min lilla frys och hittade en bit entrécote som kommer att passa som handsken för henne i morron. Jag skulle ringa och tala om det för henne och helt plötsligt fick jag skrattanfall igen och sa att det blir lite muuu. Nettan trodde säkert att jag var helberusad och kunde inte begripa vad jag hade hittat för något. Men entrécote blir det för hennes och Chrillans del i morron. Ha, ha. Vilken knäpp morsa hon har.

Vi har i alla fall sett den första delen av melodifestivalen och kan konstatera att Sverige gick vidare, tack och lov.

Nu dags för bingen.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha ha !

Jag visste att du inte var berusad utan hade värsta skrattanfallet.

Jag hade själv svårt att inte skratta. Ha ha !



Tack för entrecoten - även om jag inte hämtat den än. Ha ha !



Love you !

2009-05-13 @ 10:08:25
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0