Söndag

Idag var jag tillsammans med Michis och Leon en tur till Vällingby. Eftersom det finns en affär i Vällingby som säljer pärlor och tillbehör i K-femhuset så åkte vi dit eftersom Michis skulle köpa en länk. Väl där kunde vi konstatera att den endaste affären vi har här runt omkring oss har lagt ned. På platsen där de fanns stod de fyra fåtöljer och ett bord. Besvikna vi blev, är det sant,eller. Jo det var ju så. Sen en tur till Coop Forum i Vinsta där vi inte hellr fann vad vi skulle ha. Michis köpte en macka som hon tog med sej hem till lunch och jag åkte hem. Snabb tur.

I morse kunde jag också konstatera att getingboet som vi tog bort i lördags morse hade återuppstått med ett nytt idag. Vilken envis rackare va. Nästan på samma ställe. På insidan av fönstergaveln.

Sen var jag ute i trädgården och klippte bort alla knoppar på utblommade tulpaner och andra lökväxter. Blev en hel påse.

Lite titt på formula 1 racet i Monaco blev det också sen gjorde jag en sockerkaka med rabarber. Middag blev det sen med helstekt rostas, kokt potatis och kokta morötter.

Nu dags för sängen.
Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ja, ja. Har Vällingby Centrum också drabbats av KK-vågen - ungefär som Täby C då. Är ni ute efter pärlor så finns det ett ställe på Västermalms Galleria vid Fridhemsplan, ett i Mörby Centrum (kan jag rekommendera) och på Stinsen... än så länge. Så skynda er!!!

2009-05-24 @ 23:14:03
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Ja getingar är vansinnigt envisa.

Vi har vildbin som kryper in under en golvbräda på altanen. Inte kul alls.

Ha en fin dag Bettan!

Kram Di

2009-05-25 @ 09:51:27
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0