Helg

Så har den här helgen snart passerat också. Igår, lördag, städade jag faktiskt hela dagen så det kändes riktigt skönt. Och sen gick tvättmaskinen på högvarv som vanligt. Nettan hade min bil eftersom hon skulle iväg till Hökarängen tidigt på hundutställning och det var ju bra, då kunde man inte åka ut och småhandla. Hr P´s bil gillar jag inte, vill ha min, så städning blev det.  Sen till middag hade jag tänkt att vi skulle grilla men hr P tyckte att det var alldeles för kallt så det var bara att ta fram stekpannan och steka.

Sen gjorde jag en citronkladdkaka till efterrätt. Receptet har jag fått av en bloggare nämligen Annsingen och den var helsmarrig. Tack för receptet. Det roligaste var att samma kväll gjorde min dotter Nettan också denna kaka och även mitt barnbarn Mickis så vi var tre stycken på varsina håll som fixade i ordning denna smaskiga efterrätt.

Idag har jag mest varit lat faktiskt. I morse gjorde jag i ordning min pytt-i-panna faktiskt så den var klar. Den tog vi till lunch. Sen har vi ätit varsin ägg och räkmacka som mellanrätt. Jag var så sugen på det. Till middag blir det stekt torsk faktiskt.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Skitkul med kladdkakan på tre olika håll = ni är synkade.

Åsså en sak till (som jag känner igen): Visst är det konstigt att trots att man är penschis/arbetslös behåller man sina vanor från när man jobbade, typ tvätt och städning på lördagar. Helt skumt. Jag gjorde precis som du... samtidigt som jag svär att penschisarna i huset tar "mina" tvättider.

2009-05-17 @ 21:05:39
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Haha, undrar om den smakade lika hos alla er tre citronkladdkakan. Det brukar alltid smaka olika för vem som bakar. Inte sämre hos någon eller så, men man bakar ofta på olika sätt liksom :)

Kul det där att ni lyckade pricka in det så haha.

Kram Di

2009-05-18 @ 17:11:59
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0