Vårdag

Vilen helt underbar vårdag det har varit idag. Lampan där uppe har sänt ner sina strålar hela dagen. Kan det bli bättre. Man blir så glad och lätt till sinnes när det äntligen blir vår.

Jag var inne i stan idag och träffade 4 gamla arbetskompisar vilket var jättetrevligt. Först var vi till Kulturhuset och Stockholmsutsällningen och kikade. De hade byggt upp hela Stockholms innerstad i miniatyrhus och visade var den kommande byggnationen kommer att äga rum. Jag säger bara det, fruktansvärt vad mycket nya hus som ska byggas. Undrar vem som kommer ha råd att flytta in i dom.

Sen gick vi till en grekisk restaurang och käkade lunch och satt och gaggade. Vi är allesammans i ungefär samma ålder och har jobbat väldigt länge ihop så vi har ju en del att prata om. Jag tror att den som hade varit anställd kortaste tid hade 28 år. Jag själv toppar med 47 år på samma företag. Jättetrevligt hade vi och lunchen tog drygt 2 timmar.

Kramis MrsBettanj

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så kul !

Hoppas du hälsade från mig !

2009-03-18 @ 22:55:54
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0