Finland bl a

Jamen hejsan allihop. Hoppas att ni har saknat mina små inlägg. Jag har ju inte varit inne på flera-flera dagar.

Igår var jag så trött att jag faktiskt inte orkade. Det låter de va, men jag har haft kul.

Lite sammanfattning:

Lördag  - Mickis och Leon (barnbarn och barnbarnsbarn) kommer hit och sover över.
Söndag - Mickis och Leon stannar även denna dag och natt hos oss.

Måndag - Britt (en klasskompis) och jag åker med Vikingbåten Mariella till Helsingfors. Hämtar Britt klockan tre och sen iväg till båten. Hr P skjutsar oss. Gulligt va. Hade med lite småostar och ostkex som vi mumsar på i hytten. Ingen av oss blev ju särskilt hungriga så vi tog varsin räkmacka till middag.

Nu börjar kvällen. Nu gäller det att hålla igång så länge vi orkar. Sitter i danssalongen när en äldre karl (såna vill vi ju inte ha precis) slår sej ner hos oss utan att vi vill det. Snuskig typ som antagligen inte har fått något på länge, om ni förstår vad jag menar. Snuskiga ord bara rasar ur hans mun. Hur sjutton blir vi av med den här gubben då, sa jag till Britt. Klockan var rätt så mycket då så discot hade öppnat och dit gick vi och gubben försvann. Tack och lov. Sen var det bara att dansa loss inne på discot. Härligt, ingen bryr sej. Buggade faktiskt också med en liten kille som buggade skitbra. Härligt. Nu börjar det likna något. Vet inte hur länge vi var på discot egentligen, och vad gör det, vi var ju pigga. Träffade ett par andra killar i 30-årsåldern som bara pratade engelska, och konstigt nog med all dricka i kroppen klarade vi av det också. Discot stängde och de följde med till vår hytt där vi satt och snackade (ja, vi snackade och inget annat) till klockan fem på morron. Då fick småpojkarna gå hem. De var väldigt artiga faktiskt. Synd bara att de var så unga, men kul att de tyckte det var roligt att prata med oss gamlingar eller galningar.

Tisdag - Sov till åtta på morron, bara tre timmar. Gjorde mej i ordning och gick upp och köpte kaffe, varsin liten smörgås och croissanter till Britt och mej innan cafeterian stängde.
Lite senare upptäckte vi att vi var lite trötta så vi intog det horisontella läget en stund. Nettan ringde och undrade vad vi gjorde och tyckte vi var tunnpannkakor som låg och vilade. Upp igen och fräshade till oss inför em och kvällen.
Ikväll går vi och lägger oss tidigt sa vi. Träffade ett par från Gävle, man och hustru, och då blev det inte alls som vi tänkt oss. Men kvällen började med att vi gick och käkade, tittade in i danssalongen där de spelade uruselt och hamnade i puben där en kille sjöng och spelade gitarr. Där träffade vi Gävleborna. De ville att vi skulle sitta tillsammans och ha lite kul. Vi förflyttade oss senare till danssalongen och senare till discot så klockan blev faktiskt två innan vi kom i säng.

Onsdag - Som vanligt går jag upp och köper fika till oss och sen är det bara att packa väskan. Fy sjutton vad den blev tung. Men Nettan hämtar oss (betalning 1 limpa cig) och det är ju toppen. Tack Nettan att du var så gullig. Hr P var inte hemma utan ute och fiskade så jag passade på att vila mej ett tag. Hade legat en halv timme då telefon ringde och en kompis var på tråden. Det var den vilan det. Skit samma. Man lever bara en gång. Och jag har haft jättetrevligt med Britt.

Torsdag - Handlingsdag som vanligt. Skulle egentligen inte ha så mycket, men det blev mycket beroende på att vi var inne i så många affärer idag. Först ÖB i Bromma, sen Lidl i Åkermyntan och sen ICA . Och i alla affärer blev det något. Nettan skulle handla till hundklubbens Abba-fest på lördag och ville ha billiga saker, därav springet i olika affärer.

Här kommer lite bilder från båten:


Britt laddar inför kvällen.

Nu har vi hunnit till en härlig irich coffee. Killen brevid spisar Abba-musiken just nu.

Britt i danstagen inne på discot.

Njuter av ölen, eller ?

En av måndagskvällens gäst i vår hytt.

De nyfunna vännerna från Gävle. Hon fyllde f.ö. 40 år denna dag.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tokdårar !

Klart ni ska passa på att ha kul när man kan !



kramiz

2009-03-26 @ 20:32:35
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha va underbart härligt!



Att ni bara orkade...jag är som en död sill när jag har varit uppe en natt.



Kul att du tittade in hos mig...ja och "kärring" är du ju inte.

Ha en härlig dag!!

2009-03-27 @ 08:07:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Bella

Du har visst haft en kul resa. Unga killar i hytten...jo jag tackar=). Kram

2009-03-27 @ 10:46:48
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: ejmis

Idag mår jag mycket bättre =)

Det ser trevligt ut på båten, jag ska iväg en sväng också, med jobbet i maj.

2009-03-27 @ 11:39:02
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad kul ni haft! Toppen!

Skickar med en INTE raggningsreplik du kan använda nästa gång!!

När man står där i baren och hänger

med ett glas vin och det kommer fram

en sån där kladdig karljävel

som inte vill ge sig,

ska man bara säga:



- Du, jag tycker att du skall flytta

till Gävle!

-varför det frågar han säkert förvånat.

- Jo, för där behöver de en bock som

ingen tänder på!!!

TREVLIG HELG!

2009-03-27 @ 13:08:36
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Beate

Ja men hallå! Där är det två tjejer som har rockat loss. Härligt speciellt med lite lammköttingredienser som ni kunde vila ögonen på ha, ha!!!

Vet ju hur dansgalen du är (å duktigt på det) så är riktigt, riktigt glad för dig.

Kram

//Beate

2009-03-27 @ 19:17:27
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Ja, ni vet verkligen hur man skapar fullt ös, det förstår jag. Härliga bilder.

Riktigt kul att få vara med er en stund genom bilderna :)

Ha en fin Söndag!

Kram Di

2009-03-29 @ 13:34:31
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0