Ny varm dag

Visst är det bara UNDERBART. Jag gläds varje dag när jag vaknar och solen skiner. Snabbt som sjutton stiger värmen. När de talar om på nyheterna att det ska bli max 23 grader är det redan dt när klockan är 10 på fm.

Idag var det helghandling som vanligt. Skulle inte handla så mycket hade jag tänkt mej, men jag älskar ju alla dessa svenska grönsaker så dt blev en hel del. Dessutom har jag en karl som älskar potatis så det gäller att ladda upp så det finns.

Idag kokade jag också små rara rödbetor, så där jättesmå som jag tänkte ha tills i morron. Vi var ju tvungna att smaka dom efter kokningen och de var sååå smarriga,

Till middag idag blev det fisk faktiskt. Jag riktigt längtade efter fisk. Varsin regnbåge blev det och den var jättegod.

Sen har vi suttit ute på altan och njutit av den vackra kvällen. Härligt, inga mygg, bara varmt och skönt.

Nu dags för sängen.

Sov gott  MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jo då, jag har njutit av värmen jag också: på kontoret, på Street (se blogg) på 4:ans buss från Odenplan till Hornstull etc. etc. Men jag klagar inte. Till helgen ska det ju bli ännu varmare. Längtar - balkong - here I come!



PS. Nej rödbetor klarar jag inte... konstigt nog ;-) DS

2009-06-25 @ 23:45:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0