Mat

Som vanligt har det varit mathandling idag. Fick åka lite runt för att få tag på färskpotatis som var normalstora. Alla var ju brontostora överallt, och vem vill ha dessa bamsar till sillen kan man ju undra. Men vi hittade till slut vår sillpotatis så nu är allt frid och fröjd. Sen hem med alla kassar och gjorde det mesta av förberedelserna inför morrondagen. Sillen skivad, matjessillen skivad, sillådan gjord. Vill ni ha recept på den smarriga lådan kan jag tala om att den innehåller sill i tomatsås, kokt potatis som delats i tärningar, strimlad purjolök, kokt ägg, tomater och en sås av majonnäs utblandad med vispgrädde. Sätter gärna in recept om någon vill ha. Sen har jag skivat färskrökt lax och tagit fram mina pajer, en med västerbottenost och en med purjolök och bacon, och sen blir det piroger med köttfärsröra samt grillade musslor med bacon. Känner mej faktiskt ganska nöjd med dagen.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Du ska känna dig HELT nöjd med dagen, tycker jag. Kommenterade precis Nettans inlägg - ni är synkade eller hur!!!? Kolla!!!



PS. Grävde också i potatislådan hos ICA idag. Färskpotatis ska vara mini-mini inte bronto-bronto. Håller med dig till 100%. Kolla tävlingen på min blogg också, men det har du ju redan gjort... eller...



2009-06-18 @ 22:51:19
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Du e så duktig !

Här luktar det västerbottenpaj i hela huset kan jag tala om. Ha ha !

Och imorgon blir det till att göra tårta - som du inte fick ! Ha ha !



Love you !

2009-06-18 @ 23:28:23
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag önskar dig och de dina en riktigt fin midsommar!

Kram Di

2009-06-19 @ 12:25:09
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0