Hälsena

Tro det eller ej - gubben ringde till vårdcentralen!!! Det trodde jag aldrig faktiskt. Hälsenan var delvis av så det blir tabletter och salva nu och ingen körning med skottkärra i backen. Gamla gubbar ska inte hålla på med sånt.

Jag har varit iväg en snabbis till vår tygaffär de de hade satt upp en snygg gardin. Frågade om jag kunde få köpa en bit för att testa hemma, men ägarinnan tog ner hela gardinen och lät mej låna hem den. Det går ju inte att komma med en liten pluttbit sa hon. Då ser du ju inte alls hur det ser ut. Tack snälla. Och gardinen tyckte hr P också var snygg. Kanske ska gå in och ta ett kort på den. Jag är snart tillbaka igen.

Så här ser gardinen ut.



Bilden blev väl inte så där jättebra,  men så här ser de ut i alla fall.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Oj, oj, oj. Herr P måste ha haft otroligt ont. En hälsena som är delvis av måste läka ordentligt annars är det stor risk för att den går av helt, vilket är lika med minst sex månaders rehab efter sex veckor i gips.

Gardinen, ja, om jag får säga vad jag tycker (det får jag väl): den är alldeles för "tråkig" (och gammalmodig) i samband med soffans beige färg. Här behövs en färgklick!!!Jag skulle satsa på panelgardiner (eller riktiga) i en färg utan mönster i en stark, avvikande färg typ rödvinsfärgard eller en snygg lila färg. Panelgardiner kan man ju blanda också: en färg vit, en lila, en vit osv.

PS. Hoppas vi fortfarande är kompisar ;-) DS

2009-06-01 @ 17:45:04
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Bella

Hälsenan, stackars mannen. Gardinen blir nog jättefin. Du tar väl ett kort sen. Kram.

2009-06-01 @ 18:21:03
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: vivan

Stackars herr P...han har säkert jätteont!

Och han SKALL inte HÅLLA på med något nu bara vila foten!Och hör sen...låt honom läsa detta...annars blir det gips i 6-8 veckor!



Håller med Beate, jag skulle välja paneler i färg!

men det är du som skall välja och ta det du tycker om!

Kramen!

2009-06-02 @ 22:10:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0