Länge sen sist

Ja vad har hänt här hemma då undrar ni säkert eftersom jag inte skrivit. Så här har det varit :

Vi ska anlägga en ny gräsmatta nu när alla växterna är på plats. Men, hur mycket rötter som helst fanns det som fastnade dessutom i jordfräsen som hyrdes.
Kolla berget av rötter, det är andra skottkärran.
 
Sen kördes jordfräsen, i med gödslad torv, sen kördes jordfräsen igen, sen på med gräsmattejord. Kratta, jämna till m.m. på med gräsfrö.
      
Sen har hr P varit iväg idag och inhandlat lite fiskedrag eftersom han åker till Nordnorge på torsdag.
Kolla leksakerna
    

Jag hoppas ni förstår hur jäkla stora de är, måste ta med mej måttbandet och mäta. Är strax tillbaka igen.
Från huvud till rumpa är de 25 cm. Inte dåligt va. Vilka torskar de ska få på dessa jiggar. Åh, vad jag älskar färsk torsk. Dessutom tar de bara hem torskryggen. Nu får jag hålla tummarna att det blir lite fisk också. Förra gången de fiskade i Nordnorge fick hr P en stor hälleflundra på 135 kg.

Nu är det sovdags för mej i alla fall. Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Kul att du är tillbaks och med så många bilder också. Vilket slitjobb Enar gör med er trädgård... å han som är perfektionist ;-)

Å killar på knä... der gillar jag ;-)

Jiggarna (nu har jag lärt mig ett nytt ord igen) är ju otroligt vackra, riktiga konstverk faktiskt.

Mycker fiskelycka önskar jag Herr P.

2009-07-07 @ 18:52:00
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Bella

Är det det norska storsjöodjuret han ska fånga? Vet han inte att det finns små fyrkantiga fiskar i frysdisken? Kram

2009-07-08 @ 19:23:01
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0