Röjning i vardagsrummet

I morse vaknade Leon vid 7-tiden så vi pallrade oss upp vid 20 över ungefär. Dessutom hade han bajsat så det stank i hela sovrummet. Tänk den lilla kroppen kan prestera en sån laddning.

Nettan kom och hämtade Michis och Leon vid halv nio och sen kom gubben upp vid nio och käkade frulle. Det hade ju vi klarat av för länge sedan.

Vid halv tolv följde jag med Nettan, Michis och Leon till ett ställe i Jakobsberg som har allt för att göra snygga tårtor. Herregud säger jag bara, det fanns ju hur mycket som helst där. Formar, spritsar, stansar, dekormassa, tårtkartonger, ja allt som har med tårtor att göra. Sen blev det en tur till Åkermyntan och sen hem.

Så fort jag kom innanför dörren var det dags att packa ner allt som fanns i vårt vardagsrum. Vi ska nämligen renovera där inne. Nytt golv, nya taklister och golvsocklar, nya tapeter och så ska fönsterkarmarna slipas. Det tog hela dagen att packa ner allt från glas till porslin. Vi har också lyckats få bort nästan allt från rummet. Det är bara ett stort skåp som får stå kvar, men det är tomt.

TV´n vi hade därinne en BO hade vi tänkt sälja på blocket, men då visade det sej att  Nathis tv fungerade dåligt så nu har den åkt iväg hem till Nettan. Jätteskönt att bli av med den på en gång.

Jag som skulle sätta mej och sy idag hade jag tänkt, men som vanligt, man ska inte planera. Nu ska jag bära ner lite saker till undervåningen, sen kanske jag kan sätta mej en stund och sy. Gubben har satt full fart med att ta bort lister och socklar så han har att göra nu.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vilket stort projekt. Ska "arbetarlaget" Herr P och Kjell göra jobbettillsammans igen. Det blir nog skitfint, precis som köket.

//Beate

2009-01-13 @ 19:36:18
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Gullillan

En sån där renovering gjorde vi i fjolvår och det är inte roligt under tiden det pågår, men sen............sen är det fantastiskt roligt!

2009-01-14 @ 00:40:23
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0