Lustigt sken

I söndags morse var det ett väldigt lustigt sken på himlen så jag var bara tvungen att ta en bild. Kolla själva



Hade jag haft en bättre kamera hade ju bilden blivit bättre, men den får duga.

Både igår och idag har Nettan och jag påbörjat vårt projekt inför Täby så det sysslar jag med på dagarna, och Nettan också på sitt håll förstås. På kvällarna sitter jag och stickar och har nu 4 st Åremössor klara.

Till kvällsmat idag tog jag ett recept som de visat i tv4 en morron. Rödvinsbrässerad högrev. Det var meningen att vi skulle ha kokt potatis till, men potatisen kokade sönder så det fick bli potatismos till, men det gick ju bra det också.

Kolla vad mumsigt det ser ut.



Högreven kokade jag i rödvin tillsammans med timjan, rosmarin, vitlök, lagerblad och vitpepparkorn. Den fick småkoka i 3 timmar och var hur saftig och mör som helst. Mums säger jag bara. Dessutom fick jag hälften kvar så det räcker till ett mål till. Egentligen skulle det också vara morotspuré till men det kände jag inte för. Skyn skulle ju dessutom reduceras ner till hälften så det tog också ett bra tag. Värt att prova tycker jag.

Nu dags för sängen - sov gott - MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Suss gott motti !

2009-01-08 @ 00:53:00
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Diana

MMMmm! Låter jättegott det där.

Underbart vacker bild, soluppgång antar jag eftersom du skriver att det är på morgonen.

Ha en fin dag!

Kram Di

2009-01-08 @ 11:55:13
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Beate

Suverän bild!!! Du nämnde ju ett recept förra veckan med högrev (6 timmar, 85 grader), det blev hur gott som helst (enkelt var det också), ha, ha.

Stort tack för "rundvandringen", pinsamt eller hur?! Å Anders tar alla bilder själv, han är vår bäste fotograf på jobbet, men sen har han ju också en kamera + utrustning som heter duga.

//Beate

2009-01-08 @ 12:29:03
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0