Leon dålig

Stackars lilla Leon var inte bra igår kväll. Ville inte ha mat, det var vara ett stort bläh. Vi försökte sukta honom med allt möjligt men det var totalt lögn att lura honom. Michis lyckades i alla fall få i honom ett par skedar gröt. Alltid något. Sen tog jag fram lite glass som han glatt glufsade i sej. Det verkade som han inte ville tugga alls igår. Sen var magen dålig också, det var ett evigt bajsande hela dagen.

Michis gick ner och försökte få honom att somna innan vi åt kvällsmat, men han ville inte alls sova själv. Så det blev så att Michis fick en bantarkväll, ingen kvällsmat, stackarn. Jag och gubben åt färsk lax med kokt potatis.

Och Leon var fortfarande vaken när jag kom ner vid 12-tiden. Låg och gnydde bredvid Michis. Han hade fått i sej en flaska välling så det var ju bra, men sova ville han inte. När klockan var 3 på morron var han fortfarande gnällig så då gick jag upp och hämtade en flaska med vaten så han fick något att dricka. Men nej, den där vill jag inte ha alls. Då hade jag en liten festis bredvid mej som han såg lite intresserad av, och tack och lov, det passade lilla herrn. Skönt att han fick lite vätska i sej. Sen fortsatte natten så här. Ena stunden sov han en liten stund, och även vi, sen var det gnäll igen. Stackars liten när man inte kan tala om vad det är för fel.

Michis åkte iväg till mammagruppen i Handen idag och jag till frissan. Jätteskönt att få bort den gråa randen samt att bli nyklippt. Härligt. Känner mej som en ny mänska. Sen när jag kom hem var det att plocka bort alla ljusstakar som var kvar och sen upp med allt på vinden. Nu ser det klart mycket bättre ut.  Har också dammsugit, dammat och bytt dukar och vattnat alla blommor samt tvättat lite bajskläder till Leon.

Nu väntar vi på att Michis och Leon snart kommer hem till oss igen. Hon sitter nu på bussen från Spånga stn. I kväll blir det kyckling och kokt potatis med lite grönsaker. Får se vad Leon vill ha att äta. Det hade varit dåligt med ätandet på dan sa Michis.

Kramar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Mmmmhhhhh, precis som det var för cirka 40 år sedan då Nettan var liten, eller hur?!!!!

Stackars er, men nu är lillen okay igen läste jag på Nettans blogg. Han kanske håller på att få fler tänder, då blir ungarna väl griniga eller...

Hoppas ni får alla en hel natts sömn ikväll!

//Beate

2009-01-12 @ 19:43:47
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: vivan

Stackars liten! inte lätt när man inte kan tala om!

Hoppas han har blivit bättre nu!kramen!

2009-01-12 @ 22:10:38
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0