Kungsholmen

Efter en skön hemmadag på fm åkte vi iväg till Kungsholmen. Ett par vänners tvillingar har doktorerat samt fyllt 30 år så det var en liten kombination av firande. Det visade sej att det fanns ännu en doktor i sällskapet, nämligen värdens brors son som även han doktorerat. Vilka barn va. Det som de doktorerat i är något som vi inte alls förstår, inte heller föräldrarna tack och lov. Det är inte bara vi som är korkade eller vad man nu ska kalla det.

Vi fick ett glas champagne som välkomstdrink och sen blev det renstek med potatisgratäng och sallad, Mums. Efterrätten bestod av en mazarinkaka med röda vinbär och en klick vispad grädde. Mums den också.

Sen blev det hemfärd. Vi hann tyvärr inte hem till Slottet som jag ville se så det får bli reprisen i morgon klockan 19. Såg lite på slutet och Staffan Scheja har faktiskt vuxit i mina ögon. Eftersom han spelar piano är det inte något som fascinerat mej tidigare men nu växte han enormt i mina ögon. Han verkar så genomgod tycker jag. Måste se hela programmet i morgon.

Vi tittade sen på en film med Travolta som var ganska så spännande och nu är det dags för bingen.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Det behövs civilingenjörer för att förstå sig på vad folk doktorerar i nuförtiden, det är ju det jag säger, ha, ha.

Å Slottet... har jag missat totalt. Jag och min obefintliga allmänbildning alltså.

//Beate

2009-01-04 @ 12:40:22
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Karin

Wooooooooooooooooooooow vilken bloggdesign..nice

2009-01-04 @ 17:09:44
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0