Jobbigt

Alldeles nyss tog jag ett kort på mina tulpaner som jag arrangerat i en nyinköpt vas och skulle precis sätta in den på bloggen när telefon ringde och jag fick ett besked att en bekant till oss hade avlidit. Tungt. Men det kanske passar bra att sätta in bilden som ett minne av henne eftersom hon själv älskade tulpaner och gärna hade med sej en bukett hem till oss. Här är mitt arrangemang idag som jag då skänker till Margarethas minne



Vi tänker på dig Margareta. Du var alltid glad trots att du hade din sjukdom i många år.  Du var så glad när håret började växa ut och du slapp ha mössa på dej. Sen använde du mina "halssmycken" som mössor för att de var inte så varma om huvudet. Många fina minnen finns bevarade hemma hos oss som du och din man givit oss. Framförallt är det saker som rör jultiden, typ den 9-armade julstaken, en jättestor lucia och mängder med annat. Vi kommer att tända ett ljus hus för dej  varje jul.

Kramar MRsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jätteledsen över bortgången av din vän. I vår ålder är det tyvärr fler och fler som går bort. Vad fint du skrev om dina minnen om henne.

-------------------------

Tur att du har Nettan att muntra upp dig! Kolla bara hennes blogg.

Kram

//Beate

2009-01-29 @ 22:32:11
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Man börjar nästan gråta när du skriver så där.

WSå där "nära" och personligt var det länge sen jag såg dig skriva.



Puss och kram och tack för en enormt härlig dag !

2009-01-29 @ 22:32:49
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag får börja med att beklaga bortgången av er bekant. Är så ledsen för er skull.

De vackra blommorna passar ju utmärkt som ett minne av henne då.

Tänker på dig idag!

Kram Di

2009-01-30 @ 10:43:38
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: vivan

Det är tungt när vänner går över till andra sidan!

För jag tror att det finns något mer...

Tänk nu bara på allt kul ni haft...ledsen för din skull!



Har en arbetskamrat som fått besked att cancern har spridit sig till halskotpelaren...inget de kan göra åt...så sorgligt...hon har 4 barn den yngsta 9 år..



Orättvist...ja!



kramen!

2009-01-30 @ 20:30:31
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0