Fredag-Lördag

I fredags blev det städning och matlagning. Gjorde först en löksoppa, dubbel, eftersom jag lovade Nettan att hon också skulle få. Sen var det dags att sätta igång med oxfärsbiffar. Såg ett morronprogram på tv där de lagade dessa biffar och serverade med med vitkål och lingonsylt och de såg ju jättesmarrigt ut. Jag lagade även dubbel sats av detta så igår hade vi samma middag både hemma hos Nettan och mej. Och jag kan tala om att de var jättegott. Kolla bilden.



Är det någon som vill ha receptet så kan jag tala om att det finns på recept.nu.

Idag lördag kom Nettan med familj hem på en sen födelsedagsfest för hr P. Han fyllde år förra veckan och vill ju helst inte bli firad, men vi brukar bjuda på middag i alla fall. Eftersom vi var i Täby Nettan och jag förra helgen så fick det bli denna helg.  Här kommer lite bilder från dagen

              

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Middagen såg perfekt ut. Vi använder vitkål oftas i olika "utföranden".

Å vilka kort du tog. Du är riktigt, riktigt duktig på att plåta... nu ska du bara lära dig att vända på bilderna också, ha, ha!!!

Kram

//Beate

2009-01-31 @ 21:48:19
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Men lilla mamma !

Du måste fixa bilderna genom att "vända/vrida" på dom inna du sätter in dom på bloggen ! Ha, ha !

2009-01-31 @ 23:02:06
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Diana

Ser verkligen gott ut det där. Synd att man inte har vägarna förbi hihi!

För hos dig kan jag tro att det är smarrigt på tallriken varje dag.

Ha en fin avslutning på helgen vännen!

Kram Di

2009-02-01 @ 18:44:15
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0