Äntligen freeddaag

Egentligen har det varit fredag varje dag tycker jag. Svårt att hålla reda på dagarna nu när det är helg hela tiden. Dessutom för mej som alltid är ledig kan det ju vara fredag varje dag om man vill, eller hur. Oh, vad härligt.

Idag fick jag ingen kompis med mej att åka och handla och dt var skittråkigt. Nettan, min dotter och jag åker alltid och handlar tillsammans och det är jättetrevligt. Men, hon hade lite skräp i frysen som hon ville bli av med så då fick jag åka ensam. Och hur kul är det.

Jag hade ju också lite skit i frysen men så såg jag på ett morgonprogram på tv4 att det var en kock som hade fixat högrev på ett fantastiskt sätt så att den var jättemör. Serverade den med morotspuré och något annat. Såg ut som en mörad oxfilé och det nappade jag på direkt. Han hade satt in högreven, efter att han brynt den, i ugnen i 85 grader i 6 timmar.  Självklart gick jag in och kollade receptet på tv4:s sida men inte sjutton hade de skrivit så precis. Vad trött man blir.

Hur som helst så ska jag prova hans recept genom att sätta in den i ugnen i 6 timmar så får man se hur köttet blir. av avsmakarna att döma så var den helt suverän.

Här hemma blev det potatismos och fläskkorv ikväll. Inte dumt det heller. Potatismoset blev smarrigt.

I morgon em ska vi in till stan och vara med på uppvaktning av två doktorander, hoppas det heter så. Ett par bekanta till oss har ett par tvillingar vilka båda två har doktorerat så vi är bjudna. Vi har bilen med oss så det blir inte sent. Måste ju hem till Slottet och Gardell (som jag gillar).

Kram och sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Det där receptet låter inte alls dumt. Trodde att man bara kunde göra köttsoppa med högrev. Ska prova jag med. Kolla förresten Jamies hemsida. Där kan man lägga upp egna recept, det borde väl vara nå't för dig och Nettan.

//Beate

2009-01-03 @ 12:09:44
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Moa

sv: gott nytt år på dig själv :D

2009-01-03 @ 19:53:58
URL: http://moaboaloa.blogg.se/
Postat av: vivan

Högrev kan man göra mycket på! Pepparrotskött bla.



ha det med kompisarna på slottet! kramen!



jag kollar reprisen jag!

2009-01-03 @ 20:49:18
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0