Vardagsrum

Det går framåt med vårt vardagsrum. Nu är taket målat, tapetseringen klar, taklister på plats. Härligt. Idag har vi brutit upp det gamla parkettgolvet. Vi ska in med ett nytt. Det tidigare var i bokstavar och nu ska vi ha ett i ek med bredare tiljor. Det blir fint.

I morron bitti ska promenadgubbarna ut och fiska igen på Lambarfjärden. Hoppas att de får något nu, ja de fick ju fisk förra gången också, men så små att det inte var något att ta hand om. Kanske det blir lite större nu när de har maggots till hjälp. Jag själv ska iväg till frisören och klippa håret så det ska bli härligt. Senare på em ska jag träffa min gamla klasskompis. Jag brukar ju träffa en av promenadkompisarnas hustru, men jag tyckte att det skulle bli så sent eftersom jag ska gå och klippa mej, så vi tar det en annan gång.

Nu står kyckligen i ugnen och steker så gott, så snart blir det mat. Kycklingklubbor blir det med sallad till.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ja, ja på din blogg hittar man ju alltid nå't som skulle passa perfekt in i ett bygglexikon för dummys typ

- bokstavar (bokstäver vet jag vad det är)

- tiljor (liljor känner jag till)



Å du... tänk på att det är du som får rensa firrorna.

Ge Herr P en kram från mig förresten!!!

//Beate

2009-02-18 @ 22:07:17
URL: http://bp
Postat av: Nettan

Det kommer att bli skitsnyggt som vanligt.

2009-02-18 @ 22:33:34
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lillan

Men så härligt med renovering! Kommer det bilder sedan?

2009-02-19 @ 05:13:12
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Här är för kallt för att fiska.............

Minus 18 grader idag och vi är sååååå less! Inte över 10 en enda morgon på mer än 2 v och flera ggr har det varit omkring minus 20.

Jag försöker hålla igång min blogg lite smått, men ännu är det inte slut på de omständigheter som fått mig att "ligga lågt". Tack för titten Bettan!

Kramar från mig!

2009-02-19 @ 08:10:58
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0