Konstnärshuset

Träffade Elisabeth i stan idag. Morronen började inte bra däremot. Igår kväll hade jag jättesvårt att sova, vet inte varför, jag var inte ett endaste dugg trött. När klockan var fyra tittade jag senast på klockan och måste sen ha somnat. Det var meningen att jag skulle upp kvart i 7 och väcka min man eftersom han skulle ut och fiska. Men jag sov, vakande när han gick 5 i åtta. Och hur kul var det. Han hade själv vaknat klockan kvart i åtta och slängt på sej kläderna eftersom han skulle hämta fiskekompisen vid t-banan klockan åtta. Ja, ja, det var den morronen det.

Ellisabeth och jag gick till Konstnärshuset på Smålandsgatan. Det var en bekant till henne som ställde ut sina foton där.

Kolla ingången till huset:



Vet inte om ni har varit där, men huset inuti är som att komma in i en annan värld. Underbart att det fortfarande finns så fina gamla hus med denna kvarvarande inredning. Utställningen var på plan 2 och eftersom Elisabeth har ont i lederna försökte vi ta hissen upp, vilken hiss förresten. Längst in i hissen stod en jättestor fåtölj och sen var det en till två ståplatser. Hur som helst fick vi inte igång hissen. Det var väl något som vi inte förstod.

Väl uppe titta vi vi fotokonstnären Claes Grundstens verk, och jag har fotat allt fel enligt Michis. Skulle inte ha blixt. Men underbara bilder. Konstnären som målat heter Björn Wessman.
Lite vägledning på bidlerna:
1. Grundsten - Lake Bogori, Kenya
2. Wessman - Meandre
3. Grundsten - Rapadalen, Sarek
4. Grundsten - Grammon Range, Sydaustralien
5. Grundsten - Diskobukten, Grönland
6. Grundsten - Siemen, Etiopien
7. Grundsten - Ruwenzori, Uganda

Som sagt blixten och avspeglingar finnns i bilderna, så ta därför er tid och gör ett besök. Det är gratis. De öppnar kl 12.00 och håller på till den 18/2.

           

Kram MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0