Kakrecept

Idag har jag inte gjort mycket precis. Jo, tittat på alpint förstås, det får man ju inte missa. Anja gick det inget vidare för, men vad gör det, spänningen fanns i alla fall. Sen var jag iväg en sväng till affären eftersom hr P ska ut på isen i morron och fiska med yngre brorsan. Får se om de har bättre tur än förra gången.

Sen har jag ägnat en hel del tid på att leta kakrecept. Michis ska nämligen ha kalas på söndag för Leon eftersom han fyller 1 år och jag har lovat att baka lite åt henne. Jag tycker det är jättekul, men vill ju samtidigt ha lite blandade saker. Passar bra att börja baka i morron när gubben ändå är på isen då kan man göra precis som man vill.

De kommer sen hem och äter lunch här så det var därför jag var iväg en sväng till affären. Hade tänkt att de skulle få raggmunk med fläsk och lingon. Dessutom tänkte jag faktiskt göra raggmunkarna idag så är det bara att värma dem i ugnen i morron. Fiffigt va.

Då är det väl bäst att sätta fart nu då. Hr P håller på att tapetsera för fullt.

Kram kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vet inte när jag åt en (god) raggmunk senast. Älskar raggisar, fast då ska de vara hemlagade. Synd bara att man måste riva potatis, jag brukar nämligen riva mig själv också. Och rödfärgade raggisar är ju ingen hit.

Hoppas gubbarna blir nöjda!

//Beate

2009-02-09 @ 18:19:34
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0