Fredagskväll

Finns det något bättre en en fredagskväll. Jag tror inte det. Fast jag inte jobbar ÄLSKAR jag bara fredagar, Det är en viss känsla. Klart att man inte kommer ifrån den när man jobbat 47  år och sen är ledig. Fredagar är alltid fredagar även om man inte jobbar. Jag hade roligt under mina 47 år i samma företag (GB) det ska ni veta. Har varit med om så mycket under alla år. Vilka fester vi hade. Helt otroliga. Sådana fester finns inte idag tråkigt nog. Vi hade alltid en vårfest, sommarfest och sen en julfest på jobbet. Vi fixade mat och sen var det alltid dans som höll på till tidiga morron på jobbet förstås. Åh vad jag älskade dessa fester. Jag var dessutom alltid med och arrangerade dessa fester och inhandlade mat m.m. Det var tider det. Nu  kan man minnas tillbaka på allt roligt man haft under alla år, undrar om alla ungdomar har lika roligt?

När jag var i 18-årsåldern var vi alltid inne i stan och gick på danssalonger mina kompisar och jag och hade jättekul. Det som vi beställde var en drink med martini och sockerdricka och kan ni tänka er att den räckte hela kvällen och den fick dessutom vara kvar på bordet liksom väskan med alla värdesaker. Vi var ju ute för att dansa och ha kul och alla andra också, men hur är det idag? Inte kan man lämna en väska vid bordet precis, då försvinner den direkt. Vad synd att det har blivit så.

Varje kväll efter vi varit i stan gick vi hem eftersom ingen hade bra med pengar. En dag kom en poiis fram till oss och frågade om vi var onyktra, Det var vi naturligtvis inte, vi var bara jätteglada för att vi varit ute och dansat. Han tyckte däremot att vi inte skulle promenera hem så vi fick skjuts hem. Tack för det.

Så var det i min ungdoms dagar.

Sov gott alla bloggare  Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du e rolig du.

Jag trodde du skulle skriva om DIN fredagskväll och så blev det nått helt annat. Ha ha !



Vi hörs imorgon och då kommer jag över en sväng innan ni försvinner in till grannen och pratar med Enar om min lilla hemlis. Ha ha !



kramiz

2009-02-07 @ 01:29:18
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Ja du, det var då det. Tiden har ju verkligen förändrats. Jag menar dagens ungdomar går ju inte ut för att dansa direkt. De går hem till varandra för att supa och bräcka dagen efter vem som var fullast.

Det var ju mycket festande på GB, det har jag då inte varit med om på mina jobb. Men en årsfest har det nog alltid blivit där också.

Kul med alla minnen. Det är sådant man kommer att leva gott på när man sitter på hemmet :o)

Kram

//Beate

2009-02-07 @ 12:21:46
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0