Abborre

Tyvärr kan jag inte ge er någon bild eftersom min man kom inte hem med några abborrar, dem gav han bort till sin brorsa som ville ha dom.  Tydligen var de ganska små, men naggande goda kanske.

Jag själv har bakat hela dagen, nästan i alla fall. När gubbarna gav sej iväg i morse så stekte jag fläsk så att det var klart. Det fick de till lunch sen med raggmunk och lingon. Jag värmde allt i ugnen.

När det var klart började jag med att göra två st citronkakor, typ sockerkaka med citronsmak. Sen skulle jag börja att göra en kaka i långpannan och vad händer då, jo bakplåtspappret är slut och inget har jag på lager. Typiskt.

Åkte sen på em iväg till affären och handlade och passade på att åka till Nettan med citronkakorna så blev jag av med dom. Sen har jag bakat den goda äppelkakan med maräng som jag gjorde häromdagen samt en långpanna med nötchokladrutor.

Tog ingen bild på citronkakorna men väl äppelkakan och nötchokladrutorna. Allt ska sen skäras i bitar när de kallnat.

Allt är ju till Leons kalas som är på söndag. Här kommer först nötchokladrutorna. Lätt smet att bara gegga ihop och sen strö över mörk hackad choklad och hasselnötter.



Sen kommer äppelkakan med maräng



Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Lillan

MMMM vilka smaskiga kakor!

Och vilken vacker blogg du har fått!

2009-02-10 @ 17:04:11
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Innerst inne blev du väl glad att du slapp rensa 500 aborrar, eller hur, ha, ha.

Å du börjar bli en riktigt duktig fotograf (det har jag väl sagt förut). Härliga bilder. Nackdelen är ju att du måste palla dig ur sängen så tidigt för att fånga dessa vyer. Vet hur svårt det är, ha, ha.

//Beate

2009-02-10 @ 22:07:39
Postat av: Lillan

God morgon! Japps! Som en stor Ikealampa har den lyst:))

2009-02-11 @ 05:22:49
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0