Plantering

Jag hade en pelargoniakruka som jag inte hade tagit hand om så den fixade jag idag. Passade på när jag klippte ner den att t en massa skott till Nettan som också älskar dessa blommor. Hon hade tydligen kastat sina så då var det ju bra. Planterade fem skott i varje kruka så det är bara att dela på dem sedan för hennes del. Sen var jag så sugen på att ha lite krokusar inne också, inte bara utanför huset, så jag passade på att inhandla 4 st i olika färger idag eftersom jag ändå skulle ut och köpa tidningen med tv-bilagan.

Så em idag ägnade jag mej åt omplantering. Kunde inte fixa allt efterssom det saknades jord så det får hr P införskaffa i morron.

Till middag idag blev det kalventrecote. Trodde att jag tog fram vanlig entrecote, men gubben blev glad i alla fall.

I morron ska jag fixa mina naglar igen. En har gått av, sen ska jag också se till att de inte blir så långa, det går ju inte att jobba med dessa långa naglar. Vad har jag gett mej in på kan man ju undra, men man vänjer sej faktiskt, turligt nog.

Sen har jag som vanligt vid denna tid på året fixat lite utskrifter av deklarationer och bilagor, bläh säger jag bara, det är så tråkigt, men allt hitintills är klart tack och lov.

Natti natti, sov gott / MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Lillan

God morgon rara du!

2009-04-02 @ 05:21:01
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Bella

Naglarna är ett elände. De går av i ett. Det är i alla fall skönt att våren är här, för det är den väl? Kram

2009-04-02 @ 10:38:48
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: ejmis

Nu är jag ledig några dagar...får se om det blir omplantering och fönsterputs då.

2009-04-02 @ 19:27:03
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0