Blod

Nu undrar ni säkert vad jag ska skriva. Det inträffade något konstigt när jag skulle gå och lägga mej igår kväll. Hade precis tagit av mej kläderna och var på väg ner i sängen när jag undrade varför det var så kladdigt på golvet. Såg att det var små pölar överallt. Var ju tvungen att tända ytterligare en lampa så jag kunde se vad det var. Det var blod, och det kom från mej. Men vadå, jag har inte gjort mej illa. Det riktigt pumpade ut blod från ankeln på foten. In i badrummet och försökte få stopp på eländet. Vacker färg var det på blodet faktiskt. Kladdigt blev del hela vägen till badrummet och jag visste att jag inte kunde ta mej en trappa upp för att hämta plåster eftersom det är lite svårt att hålla papper mot ankeln och samtidigt gå i trappor. Försökte ropa på hr P, som dessutom hör dåligt. Efter ett gällt skrikande kom han med plåster och blev naturligtvis orolig. Sen tog jag fram med skurhinken och torkade bort allt  elände. Är det någon som varit med om något sådant?

Idag känns väl foten sådär. Jag har plåstrat om den så det inte händer igen. Hr P har försökt få iväg mej till VC, men vad ska dom göra. Idag syns det ju ingenting.

Sen har jag varit hos min frisör och klippt mej samt fått lite färg på den gråa hårbotten. Känner mej som en ny människa.

Passade också på att handla lite inför fredagsmiddagen. Då kommer nämligen 4 gamla kompisar hem till oss. Satt halva dagen igår och försökte komma på vad jag skulle bjuda på. Antagligen blir det så här, kan ju ändra mej:

Drinktilltugg - Ostbollar och renköttsröra på pumpernickel  
Förrätt - Pagrotskys kanape (den består av rökt lax, creme fraiche, päron m.m. som skärs i tärningar) toppas med räkor och löjrom och såklart en citronskiva och dill.
Varmrätt - Baconlindade laxspett med kokt potatis och smarrig sås
Efterrätt - Swissglasstårta (innehåller småmaränger, creme fraiche,grädde och chokladsås)
Kaffe - Småkakor (hemgjorda bisqvier, och andra småkakor)

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Mich & Leon

Ja men ärligt mormor - RING OCH KOLLA DET!

Skit läskigt och om det händer en gång finns ju chans att det händer igen. Och det får det inte göra. Min mormor ska må bra! Du ska leva för alltid ju!!!!



LOVE YOU!

2009-04-15 @ 19:25:03
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Jag har åxå sparat "stolpskor" från 80-talet bl.a.

och annat vackert........

drömmer om att åter kunna stolpa omkring i dessa vackra ting!

Sov Gott!

2009-04-15 @ 21:16:35
URL: http://gullillas.blogg.se/
Postat av: Nettan

Du kan åtmindstonde ringa och kolla imorgon vad dom säger !

Lyssna nu på både dotter och dotterdotter !



puss

2009-04-15 @ 21:51:47
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Jamen tjejen vad gjorde du?!!!! Trampade du i nå't eller var det bara en brusten åder.

Kolla upp det!!! Och det är en order!!!

Sedan började jag skratta högt: Övergången till färgning av håret var kanooooon. Ja och ditt hår är ju rött det också. Du kan nog bli författare... efter att du kollat ankeln. Lovar det!!!

Kramis

2009-04-15 @ 22:34:30
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Men alltså Bettan, nu säger jag till på skarpen och hoppas det hjälper. Du måste kolla upp det där. Lite mysko verkar det eftersom du inte vet av att du gjort dig illa.

Var nu duktig flicka och lyd alla dina vänner :)

Kram Di

2009-04-15 @ 23:19:58
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 23:23:57
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0