Syltade tomater

Började redan igår med mina gröna tomater. De skulle ligga i lag över natten, vatten blandat med ättika. Och nu har jag gjort ny lag som kokats upp av socker, ättika, nejlikor, vatten och kanel och sen skulle tomaterna läggas ned. Det var meningen att de skulle skivas men det ville inte jag, jag vill ha dem hela, så jag har suttit och pickat dem så att de inte skulle spricka. Allt är nu färdigt och upphällt på burkar. Fy sjutton vad gott. Det är smarrigt till kött.
Kolla här



Christer ska få en burk av mej. Han har aldrig smakat syltade tomater så det ska bli kul att höra vad han tycker.

Igår kokade jag förresten finkonmarmelad på ett nytt sätt som jag inte tidigare provat. Den skulle smaksättas med vaniljsocker och det doftade underbart i alla fall. får se om vi smakar den ikväll. Nettan fick en burk med sej hem igår eftersom det blev nästan två burkar.

Sen i em har hr P rensat bland rosorna i trädgården så han kom först in med dessa rosor



Sen efter tag kom han in med en ny bunt som jag fick ta reda på



Visst är det härligt med rosor.

Just nu håller jag på att koka kålrot eftersom vi ska ha rotmos och fläsklägg till middag. Fläskläggen kokade jag igår så den är klar. Nu raskt in till köket.

Visst hinner man inte mycket på dagen. Jag hade tänkt att göra småpizzor idag men det har jag inte hunnit med, får se om det blir i morgon, allt finns hemma så det är bara att sätta igång.

Nej, nu måste jag ut i köket.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Michis - Leons mamma

Förlåt men gud vad äckliga tomaterna ser ut Mormor.

BLÄ!



Haha.

2008-09-21 @ 17:58:47
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Beate

Oooops, vilken kommentar av Mickis!!! Tycker tomaterna ser jätte smarriga ut (som du brukar säga), men varför kanel... med tomater. Nu måste jag säga blä...

Rosorna är otroligt fina. Herr P äöskar dig än... ha, ha.

Kram

//Beate

2008-09-21 @ 22:08:01
Postat av: Berit

Receptet i AoM sa att det skulle vara kanel i liksom nejlikor.

MrsBettan

2008-09-22 @ 10:45:29
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0