Söndag

Glömde ju tala om att i fredags var jag ju helknäpp (igen alltså).  Min  gröna växt prickblad hade fått ett gult blad och det var jag ju snabb på att ta bort. För sent kom jag ihåg vilken verkan ett sådant blad har när man tar i det. Skit också. In och skrubbade mej med tvål och en svajp men det var redan försent. Händerna kliar som bara attan. I natt var det verkligen inte kul. Det kliade i händerna så jag höll på att bli tokig, så jag fick muntert gå upp strax före halv sju. Och hur kul var det.

Gick upp och satte mej i köket. Och det var faktiskt härligt att vara uppe så tidigt. Lugnt och tyst i huset och sen fick jag också se när solen gick upp. Det var inte fy skam. Nu har kliningen gått över men fingrarna är som små prinskorvar med blåsor på.

Till lunch idag så gjorde jag egen pizza. Har tidigare gjort små minipizzor, men denna gång gjorde jag två stora som serverades till lunch. Det blev godkänt av hr P. Jag hade bara rökt skinka och mozarellaost, basilika och tomatpuré på, samt lite oregano förstås. Det räckte gott.

Får se vad det blir till middag. Kroppkakor kanske. Tog fram en hög från frysen av dem som jag gjorde tidigare.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Stackarn med tassarna alltså. Ta kort på "prickbladet" så att man vet vad man inte ska röra i framtiden.

Hoppas du blir bra snart.

Kram

//Beate

2008-09-28 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0