Sista september

I morgon är det redan 1 oktober och snart är det vinter. Usch så det låter. Men vintern är ju också en härlig tid. Tänk om vi inte hade våra årstider, vad tråkigt det skulle vara. Då har man ju inte våren och sommaren att längta efter. Idag var hr P´s brorsa här. Han stannade länge och väl och gick inte förrän vid halv fyra.

Men jag var lite flitig på fm innan han kom. Plockade ordning på tvätten, strök lite, satte på ny tvätt och plockade undan saker som vanligt. Vi tog ett par pajer till lunch, inte de som han fick med sej hem utan andra som jag hade på lager.

Efter att brorsan hade gått blev det en tur till affären igen. Slut på vetemjölet och det vill jag ju ha hemma, skulle ju ändå köpa tidningen. Sen iväg en sväng till Nettan med lite pajer. Hon fick åtta st av de jag gjorde igår. Delade upp det lite granna.

Ner till tvättstugan igen och strök en duk samt lite handdukar som var lagom fuktiga. Och efter det spelade jag lite på datorn också. Måste det varje dag, det är så kul.

Sen lyckades jag få hela brevlådedörren i handen när jag öppnade så jag har satt min man i arbete. Han var inte glad åt det. Det var mest mutter, mutter. Men hade inte jag öppnat den idag hade han själv råkat ut för det i morron bitti, och det är ju inte så kul att börja dagen med lagning. Så egentligen ska han tacka mej och inte muttra.

Nu ska jag in och förbereda lite middag.

Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha, ha !

Jag höll på att garva på mig när jag läste om din brevlådsdörr !



Och hade Enar fått den i handen imorgon hade han aldrig talat om det för dig. Ha, ha !



kramizar

2008-09-30 @ 22:29:39
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Du var ju lika busy som jag... om man säger så. Bra att sätta karln i arbete, de behöver det annars blir de så slöa...

Förresten gillade jag din kommentar på Michis blogg att hon skulle ta betalt för sina suveräna bloggdesign. Det föreslog jag för några månader sedan också när hon var "pengarsugen". Dessa ungdomar: de vill bara ha hela tiden. Låt dig inte frestas, du ställer verkligen upp 300%.

Kram

//Beate

2008-09-30 @ 23:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0