Sammanfattning

Usch på mej, nu har jag varit dålig igen att gå in och blogga så här kommer en kort redogörelse med bilder också.

Lördag hade vi våra grannar här på middag. Bjöd på Pagrotskys kanapé, sagolikt god. Den består av små kuber av rökt lax och päron som blandas tillsammans med creme fraiche och majonnäs samt hackad gräslök och pepparrot till en röra som läggs på ett mörkt tunt bröd. Garneras med räkor och löjrom. Riktigt smaskig. Så här blev den. Njut.



Visst ser den äckligt god ut. Den var det också.

På söndag döptes Leon och vi var till Hässelby Strands kyrka tillsammans med väldigt många mänskor. Det var en liten flicka som också döptes samtidigt, men så mycket släkt och vänner har jag väl inte sett på länge när det gäller dop. Det enda som var konstigt var psalmerna. 1 av tre st kunde jag, de andra var helt nya så prellen fick sjunga själv.

Här döps lilla Leon Alexian                                    Och här är tårtan som Mickis gjort alldeles själv

                                          


På måndag gjorde jag faktiskt inte ett jäkla dugg, bara latade mej hela dagen och passade på att koppla av med DN´s korsord från fredag som jag inte hade hunnit lösa tidigare. Härlig dag.

Tisdag var jag lite flitig. På med tvättmaskinen och tvättade 3 tvättar. Tog tag i strykjärnet och strök lite dukar och övrigt som fanns. Lite nyttig i alla fall.

Idag onsdag har jag faktiskt gjort kroppkakor. Det tog en jäkla tid. Totalt 4 timmar. Men det tar ju lite tid att hacka lök och skära fläsk. Jag hade en bit rökt bogfläsk som jag tog, tycker det blir lite mer smak då samt lite bacon också. Jag gör alltid kroppkakor av kokt potatis eftersom jag tycker det är godare. Nu är det färdiga och det blev faktiskt 48 st. Härligt, jag älskar kroppisar.

Kolla, fick inte med alla på bilden, men visst ser det smaskigt ut.



Ikväll är det fotboll som gäller. Vi ska äta lite smarrigt till matchen hade jag tänkt. En liten brödkrutong med en skiva rökt lax på samt att det finns lite pagrotsky-röra kvar som kan toppa laxen. Mums.

Hoppas bara nu att Sverige inte förlorar matchen, då jäklar.

Ha en bra kväll MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Kroppkakor... jag/vi älskar dem faktiskt. Du kan väl lägga ut recept om hur man gör "degen". Har aldrig gjort dem (så klart) bara ätit dem på restaurang. Har förresten aldrig gjort "knödel" heller, ha, ha.

Å snälla du vad är "pagrotsky-röra" för nå't. Sorry, min allmänbildning är som vanligt obefintlig.

Kul att du har pallat dig tillbaks till bloggen. Det var tomt utan dina inlägg kan jag säga.

//Beate

2008-09-10 @ 23:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0