Humöret bättre

Jag tror och hoppas att förkylningen är på väg bort. I alla fall känner jag mej klart mycket bättre även om jag hostar som sjutton. Har t.o.m. varit med Nettan och handlat mat idag. Först åkte vi iväg till Sundbyberg och hämtade Nathalie som hade sovit över hos en kompis som flyttat dit. Sen iväg till Viksjö och handla idag. Nu har vi varit så mycket på Coop Forum så vi behövde lite omväxling.

Handlade torsk idag, skamligt va. Men efter att ha sett inslaget häromdagen på tv att de fortfarande tar upp östersjölax och fraktar den till Frankrike !!!! Om de ändå fortsätter att fiska torsk, varför inte sälja till svenska konsumenter. Nä, då exporterar man den och sen importerar vi torsk !!! Hur j-la dumt kan det vara. Dessutom fick jag reda på att torsken är tillbaka på Östersjön, däremot inte på västsidan. Ja lovar, vi ska njuta ikväll.

På em var jag så sugen på att baka en kaka. Sockerkaka med äppelskivor blandade i kanel och socker. Självklart har jag gjort den alldeles nyss och det doftar underbart i köket. Kokade en kopp kaffe under tiden och njöt av. Två stora koppar förresten. Bra tecken att man börjar bli bra. Jag hade dessutom en massa ägg som jag ville bli av med så det var helt suveränt. Eftersom jag har en stor långpanna gjorde jag dubbel sats (tips av Nettan). Härligt att vispa åtta ägg med socker. Vilken jäkla smet, jag tänker på dynamitharry som säger vilken jäkla smäll, men här var det smet. Man kunde nästan tro att man hade ett stort strutsägg i smeten. Kakan blev jättehög och fin.

Här kommer en bild.



Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Bara att dela och stoppa i frysen. Skitbra när du vet att det är nån som kommer.



Va e de för form du använt - glas ?

2008-10-30 @ 17:10:47
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0