Helg

Jag vet att jag varit dålig på att skriva i helgen. Sorry. Lördagen firade vi med rådjurssadel. Det var längesedan vi åt rådjur och klart att det smakade vilt. Både hr P och jag var inte så särskilt entusiastiska över rådjuret faktiskt. Potatisen som var råstekt i skivor i ugn var klart det bästa den här kvällen.

Idag, söndag har jag varit lite flitigare, gjorde tiramisu med blåbär och hallon och kexen fick lite cointreau. Inte så dumt. Inte för att något har smakat dom eftersom hr P var mätt och inte ville ha. Men det finns fem st i kylen. 3 st går åt till herrpromenaden på tisdag. Sen har jag bakat två st apelsinkakor också efter Nettans recept. Det gäller att ha lite färdigt till danskarna vecka 42, eller hur.

I morgon ska hr P kanske ut och fiske igen med Per på Håtö. De skulle höras klockan 06.15 och kolla vädret eftersom det tydligen skulle blåsa en del. Käket är fixat för fiske så det är bara att dra iväg om det passar.

Själv ska jag upp till city i morgon och träffa Ann och Anders. Vi har bestämt att luncha tillsammans. Det ska bli trevligt. Ann och jag har ju träffats på lunch men nu är Anders också med. Kul.

I lördags kom en stor 140 fots segelbåt förbi ute på fjärden, här kommer bild på den och efterrätt samt kaka.

                

Kommentarer
Postat av: Beate

Mmmmmhh, ja, ja: vilt smakar vilt, det bruker det göra, ha, ha. Jag gillar viltsmak men "Herr R" är mera tveksam.

Tiramisun låter toppen, älskar Tiramisu. Hoppas att

- du får vara gräsänka imorgon

- Herr P inte blåser bort

- Herr P låter dig sova vid denna okristna tid 6:15, usch...

Kram

//Beate

2008-10-05 @ 23:19:27
Postat av: Nettan

Du måste hälsa både Anders och Ann från mig !



kram

2008-10-06 @ 11:31:50
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0