Frissan

Började i morse med att torka köket. altanen och trappan till nedervåningen. Allt är nu klart. Härligt. Sen var det dags för hr P som fick köttbullar med stekt potatis.

Åkte iväg till frissan och fick lite färg i håret samt klippning så nu känner man sej som en annan människa.

Eftersom vi ska ha gäster i morgon så började att förbereda genom att laga min suveräna paprikasoppa. Tack AoM för denna suveräna soppa även om jag har gjort om den en del som vanligt. Soppan som innehåller lök. vitlök. paprika, gul och orange samt hönsbuljongtärningar och vittt vin och vatten samt tomater är så god att alla vill ha receptet n är de har fått soppan hos mej. Till soppan serverar jag räkor uppträdda på pinnar som kan läggas i soppan och då bli varma och goda. Mums. Soppan är klar och står på altanan. Helt perfekt nu när det är lite kallt.

Sen efter middagen som bestod av stekt abborre, fångad av hr P, underbart god, gjorde jag champagnekakor.
 Vet inte varför de kallas så, kan ha kallats parmersankakor. En deg gjord av smör, socker, riven parmesan och vetemjöl blandades ihop och skulle rullas till rullar tunna som kvastskaft som sen skulle rullas i paprikapulver. In i kylen 2 timmar för att sen skivas i 0,5 cm skivor och gräddas i ugnen. Snacka om mums. Det doftade underbart i köket tyckte jag, men inte hr P.

Kolla vilken härlig burk med kakor det blev till drinken i morgon.



Jag har provsmakat flera stycken, underbart gott. Vill ni ha receptet ?

Sov gott MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Du har varit så dutti så !

Imorgon är det min tur att vara duktig medans du har gäster. Ha, ha !



Kommer imorgon en sväng på dan !

See you later mum !

Love you 4 ever !

2008-10-15 @ 23:18:33
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: lisa

Hej, kan jag få rexeptet på choklad tryfflarna? :) Kram

2008-10-16 @ 15:58:51
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0