Fredag

Men nu är den här igen, FFRREEDDAAGGEENN. Visst är det underbart. Idag har jag varit lite flitig och tvättat och samtidigt håller jag på att städa nedervåningen. Har väl hunnit med hälften ungefär. Man får ju aldrig hålla på tills man blir klar beroende på att det ska vara lunch o.s.v. Till lunch serverades det en gratäng idag med kokta jordärtskockor som jag delade på och sen en vanlig bechamelsås med hackad skinka i som jag hällde över samt lite ströbröd ovanpå. Det är klart smarrigt och en av hr P´s favoriter. Lagom lunchmat dessutom.

Sen åkte jag iväg till Nettan med mina rensade abborrar, 38 st. Visade henne hur hon skulle filéa dom och trodde naturligtvis att hon inte skulle ta allihop på en gång. Men det gjorde hon. Vilken duktig tjej.

Sen var en arbetskamrat till hr P här och hämtade 50 abborrar som jag fryste in till honom igår kväll.

Nu är tumlingen av handdukarna klart så nu är det ner till tvättstugan igen.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Duktig tjej! Å 1 000 tack för vitaminerna. Det står att man ska ta dem på morgonen för max-effekt. Det ska jag göra på måndag. Hoppas att jag vaknar förre kl 12 då, ha, ha.

//Beate

2008-10-10 @ 17:36:07
Postat av: Nettan

Ha ha !

Det trodde du inte va ?!

Jag kan om jag bara vill !



puss på dig morsan min !

2008-10-10 @ 18:38:51
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0