Lite seg

Idag har jag faktiskt varit lite seg. Inte så konstigt eftersom jag inte fått så mycket sömn i natt. Men jag har faktiskt hållt mej vaken hela dagen. Skjutsade hem Britt till Sollentuna vid 12-tiden idag. Det var härligt att ha henne här. Det bästa är ju att vi känner varandra så väl och kan prata om allt. Vet inte hur jag ska förklara, men att kunna prata så öppet som vi gör med varandra tror jag inte många gör idag. Inte för att sprida det vi pratar om till andra utan att man har förtroende för varandra att kunna öppna sej och kunna diskutera. Jag tänkte också på det igår under kvällen att alla klasskamrater, de jag träffade igår i alla fall, talar om vad de känner och tycker och hur de har det på ett mycket öppet sätt som jag inte varit med om på många år. Vet inte om de andra är medvetna om detta, men jag blev väldigt medveten om detta igår.

Detta tror jag inte förekommer alls idag tråkigt nog. Vi hade en gemenskap tror jag i klassen som saknar motstycke. En lärarinna, en fröken som näst intill var sadist, och vi var skiträdda för henne. Hon plågade oss många gånger och var väldigt orättvis, men jag tror ändå att detta har satt en prägel på oss på något vis. Fick dessutom reda på att det finns en bok skriven om 40-talister på söder som handlar om vår skola. Den har jag beställt idag och ska bli väldigt intressant att läsa. Längtar redan efter denna bok.

KRam MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha ! Du e rolig du.

Och inte fick du nån vila som jag trodde.

Stackare !



kram

2008-11-06 @ 18:34:09
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Tycker det är suveränt - efter så många år som du inte hade träffat dina klasskamrater - att ni fortfarande kan prata om allt med varandra. Denna förmåga "cementerades" nog - precis som du säger - då för xx antal år sedan. Var rädd om dem och hoppas de är rädda om dig.

//Beate

2008-11-06 @ 20:26:23
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0