Doktorn

Ledsen att jag inte har skrivit så mycket på senaste tiden, men jag har helt enkelt inte orkat. Sitter bara och hostar som en galning och vill helst inte göra någonting. I natt var det hjelt hopplöst att sova. Efter ett par timmar i sängen så upphörde inte hostandet och man kan ju bli galen. Bullade upp allt vad jag hittade i rummet och satt och sov i sängen. Gäller ju att göra rätt också så man inte välter ur sängen när man väl somnat. Somnade till slut och var stel som en pinne när jag vaknade. Vad annat kan man bli när man är hänvisad till bara en ställning.

Så i morse bestämde jag mej att ringa Vårdcentralen. Duktig idiot va. Fick tid kl ett idag och hamnade hos en jättetrevlig spanjor som ville ta blodprov på mej för att kolla om jag hade någon infektion. Så iväg till lab och lämna blod och sen tillbaks igen. Tur att jag fick honom och inte min halvdöda husläkare (som inte gör något). Han talade om för mej att jag nästan hade lunginflammation så det var väl därför jag inte känt mej så bra. Fick antibiotika och den bästa hostmedicinen, cockilane. Tack än en gång att spanjoren var där, annars hade jag inte fått allt detta. Har varit med om detta en gång tidigare då min husläkare inte var där. Läkaren sa då till mej att åka till S:t Göran, vilket jag också gjorde. Jag hade fått gallsten, och det listade han ut direkt.

Nu nog med sjukdomar, hoppas Beate slipper sån stark infektion som jag tydligen råkat ut för. Jag ska dessutom försöka vara tyst i tre dagar eftersom det också slagit sej på stämbanden. Det du Beate, hade du aldrig klarat, och inte jag heller faktiskt. Men ska försöka prata så lite som möjligt.

Nu ska jag in och sticka ett tag, tror jag.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Stackarn. Tur att du gick doktorn (vad var det jag sa för en vecka sedan?!!!!) och fick en bra sådan också. Inte prata, ha, ha... nej, det skulle jag nog inte klara heller. Vi med våra rappa käftar alltså. Om tre dagar är du nog back in business igen... förhoppningsvis delar du inte med dig till Enar... generöst som du är, ha ha!!!

Kram + krya på dig!

//Beate

2008-11-04 @ 20:37:07
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0