1:a advent

Idag tog vi också ned våra ljusstakar m.m. från vinden.  Så nu är det början på julmys i stugan. Jag älskar att tända dessa ljusstakar det är ju ett så härligt sken. Hr P har redan köpt en kungsgran som ligger utanför huset. Det blir väl uppsättning i morron. Han är nämligen lite noga med att inte börja för tidigt, men inte jag, tycker att det kan firas dagen innan eller hur.

Jag tog lite kort på mitt julmys jag satt upp, så här kommer det.



Den här ljusstaken har vi alltid i köksfönstret. Vi har fått den av ett par bekanta för många många år sedan och den är så häftig eftersom den är så stor. Alla avundas den när de kommer hit.

Så här ser det ut i vardagsrummet där jag satt upp två st ljusstakar.



Visst är det härlig stämning va.

Förresten så ringde hr P bror idag som befinner sig i södra Spanien och talade om att de hade skitkallt. Det var bara 14 grader och jättekallt inne i huset. Husen i Spanien är ju byggda för att vara svala på sommaren och när det är kallt så är det jäkligt kallt även om vi tycker att 14 grader inte är något att oja sej över. Men vinet är billigt så de får de pimla för att hålla ångan uppe.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: vivan

Så, vackert du har i dina fönster, och den stora staken är underbar...var kan man få tag på en sådan stor??? trevlig helg!

2008-11-29 @ 18:24:06
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Beate

Vad du har varit flitig idag, suveränt! Dina bakverk är i Konst & Kakors klass tycker jag.

Dina ljusstakar skiljer sig (tack och lov) från alla andras, härlig stämning. Min blogg idag skulle också ha en ljusstake med... var det tänkt...

//Beate

2008-11-29 @ 19:38:15
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0