Zeta

Idag var hr P och jag iväg till Zetas trädgård i Huddinge. Det är ju ett så underbart ställe att komma till. Det var faktiskt flera år sedan sen jag var där, och lika vackert som vanligt var det. Men hu så kallt väder, jag blev kall om både fötter och inombords. Vi köpte faktiskt en hel del växter eftersom hr P har rensat i trädgården samt 4 tomatplantor också. En nota som slutade på drygt 1.500 kronor.

Det är inte billigt att köpa perenner idag precis fick jag uppleva. ar inte varit ute på flera år och tittat på prislapparna, men jag höll på att smälla av. När man sen kommer hem och tittare i sin trädgård på alla uppvuxna växter kan man förstå hur mycket pengar det står där. Inte klokt egentligen.

Om jag säger att en liten pion, som vi har cirka 9 st stora av i trädgården, kostade 200 kronor som liten så kanske ni förstår vad en stor som vi har nio st av kostar. Vår bambu som vi var tvugen att ta bort i trädgården eftersom den blommade, och då dör den, kostade en stor planta 1.000 kr.

Efter Zetas besök som tog faktiskt 4 timmar i anspråk, gav vi oss hem och åt en välbehövlig lunch. Så nu är det snart dags för nästa matlagning, middag. Och idag är det Hr P:s älsklingsmiddag, fläskkotletter.

I morgon kväll kommer Nathis till oss och både äter middag och sover över så då har jag fixat en paprikasoppa, som hon älskar, samt att vi kommer att ha lax med kokt potatis, också en favorit till Nathis. Vad gör man inte för barnbarnen. Bara de äter, och då måste man ju se till att ha något de gillar, eller hur.

Nu ska jag gå in och sätta på potatisen så vi får någon mat.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Fläskkotletter är Herr P:s favorit, det var nå't nytt. Visst kostar blommor en hel del, åt andra sidan skulle er trägård inte vara lika fin utan dem, eller hur?!
Tomatplantor är perfekta som "anti-myggmedel. De funkar t o m på balkongen.
Kram
//Beate

2008-05-16 @ 20:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0