Växthus

Idag har jag varit i växthuset hela dagen faktiskt. Fyllde på jord och klippte ner 7 krukor med pelargoner till Nettan. Tänkte att det kunde vara skönt för henne att de var klara den här gången. Hon har nämligen fått en hel hög innan med pelargoner så det här var resten av alla skott som jag har tagit till henne.

Skönt att få ut allt som har funnits i växthuset - det var heltjockt nu när alla börjar bli stora. Tog sen resten av de stora krukorna som jag själv ska ha.

Ringde Nettan och ville komma över med allt, men då var de iväg till Åkermyntan så där träffades vi för överlämning av blommor, tryffelkaka samt att hon fick en bit apelsinkaka också eftersom vi är dåliga på att äta kaffebröd hr P och jag. Skönt att få lite utrensat.

På em tog vi en paus hr P och jag och åt upp resten av löjrommen samt att jag gjorde ett par härliga mackor med ägg och räkor. Härlig lunch, som vi också tog ett glas vitt vin till. Inte dumt.

Fortsatte sen med växthuset och tvättade alla krukor och fat eftersom Nettan bara fick själva innekrukorna. Hon har själv ytterkrukor att sätta alla pelargoner i - hoppas jag - annars är det bara att komma hit och hämta.

Klockan 7 ikväll var jag klar med allt i växthuset.

Det finns lite växter kvar att ta hand om - men det är ju bara lite smått jämfört med hur det såg ut i morse.

Ska snart visa er mina bilder på lunchen. Är snart tillbaka.

Kram MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0