Tvätt och Vällingby

Hallojsan. Igår åkte hr P och köpte nya dynor til våra stolar på altanen. Vi har ju vita så de har blivit lite fula med åren. Han kom hem med nya vita dynor av en annan kvalitet än de gamla som verkar vara ännu bättre faktiskt. Jag kunde inte kasta de gamla utom stoppade in dem i tvättmaskinen, en i taget , med viss möda. det var inte lätt. Sen tumlades dom och de ser faktiskt riktig fräscha ut. Bra att ha ett par extradynor att byta med.

Det var det som hände igår faktiskt, stor tvättdag med bl.a. dynor och genomgång och vattning av alla blommor. Det tar sin tid det också faktiskt.

Idag var hr P och Nisse ute och vandrade vid Eldgarnsö- tydligen på en riktigt lång vandring. Det visade sej ta 1 ti och 45 min att ta sej runt ön. Dessutom 45 min att ta sej dit också. Bettan, Nisses hustru, och jag passade på att ta en tur till Vällingby och spanade in det nya centrumet. Hon hade liksom inte sett det tidigare, Vi var tämligen ensamma i affärerna så vi undrade hur länge de kunde hålla på utan att ha en handlade köpare i affärerna. De hade liksom ingenting att göra de som arbetade där, gick omkring och småplockade i hyllorna, en del gjorde ingenting utan hängde bara i kassan. Dötrist. Vi åt i alla fall en sen härlig lunch på Massagotti som restaurangen heter en trappa upp i K:femhuset. De har faktiskt jättegod mat.

Hur som helst var vi tillbaka hemma igen vid 3-tiden och trodde ju klart att grabbarna var klara med lunchen, men icke sa Nicke, de hade precis kommit hem och höll på att koka potatis och värma grytan som jag hade gjort så Bettan och jag tog oss en trappa ned och pratade lite skit.

Det var både gårdagens och dagens händelser.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, deras lunch är så himmelns god så jag förstår att ni gick dit.

Kram

2008-05-08 @ 00:18:42
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0