Sparrisen uppäten

Oh, fy sjutton vad smarriga de var de vita sparrisarna. Eftersom de var så tjocka så kokade jag dem i 14 min och de var helt perfekta. Whau, såna sparrisar skulle alltid finnas. Men smakar det så kostar det. Idag var Mickis och jag iväg och torsdagshandlade. Nettan hade ju som sagt avfärgat sitt hår och såg ut som jag vet inte vad egentligen. En mossig gammal kärring i huvudet ungefär. Ursäkta Nettan men det var det värsta jag sett.

Mickis ville köpa grön sparris men vi kunde inte scanna in den eftersom eankoden var knölig på varenda knippa så jag bjöd familjen på en knippa med vit sparris eftersom Mickis sa "mormor - den där knippan kan jag inte köpa, den är alldeles för dyr". Så vad gör man inte - köper knippan, de måste ju bara ha lite smarrig sparris, eller hur.

När vi nästan var framme vid kassan kom jag underfund med att jag köpt allt möjligt utom något kött. Har man hål i huvudet ibland eller. Som tur var var vi inte så långt ifrån köttdisken så vi rofsade åt oss ett köttstycke så att det finns lite att välja på hemma. Min man vill gärna välja mat inför kvällen och jag får vä skylla mej själv för det.

Ikväll blev det potatismos och kattmat. Låter knäppt va - men det var alltså strömming, Nettan kallar det kattmat. Skitgott. Jag var sugen på det och det gick hem hos hr P också. Tack.

Nu väntar bingen på mej och kanske på dej också
Suss gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Men nu har jag färgat håret och den härliga färgen du såg är borta. Kort kommer imorgon . Ha, ha !

Sparrisen ska vi äta med andakt på lördag.
Visste inte att den var så himmelens dyr.

Man kan inte äta strömming - det är som du skrev kattmat - ben, ben, ben, ben. Fy 17 !

Puss och kram !

2008-05-16 @ 00:17:37
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Rob älskar också strömming medan jag tycker som Nettan. Ungefär samma sak med falukorv som Rob också gillar och jag anser är hundmat.
Täby är uppenbarligen långt ner på listan med vit sparris. Tre affärer - ingen vit sparris. Grön ditto har man ju ätit hela vintern (nästan) så den är man ju trött på.
Åter till jobbet gggggrrrrrrrrrrrrrr.
//Kram
Beate

2008-05-16 @ 08:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0