Solen lyser

Och det är så jätteskönt.
Igår blev det inget skriva. Hade tänkt att skriva lite på kvällen, men blev jätteseg och gick och la med ganska tidigt som omväxling.
På dagen i går hade vi besök av Göran. Han hade glass i stora lass med sej till oss. Härligt. Det var precis så att jag fick in glassen i frysen. Jag lagade lunch till hr P och Göran. Det blev fläskfilé med bacontärningar i en underbar sås som vr kvar efter lördagsmiddagen. Färsk potatis serverades självklart till. Till efterrätt blev det en liten ostbricka.
När de satt och tuggade som bäst smög jag iväg till frissan och fick lite färg i hårbotten, välbehövligt. Sen klippte jag mej också.
Idag har jag faktiskt varit lite flitig. Har "valsat" ungefär 35 torkhanddukar. Jag brukar säga till mej själv att göras det direkt när jag tvättat, men det hjälper tydigen inte. Fy på sej mrsbettan att vara så slarvig. Jag har mer stryktvätt att ta reda på men det är ju ingen som tar jobbet ifrån mej, så jag får se när jag har lust.
Nu i em ska väl vi ge oss iväg och titta när ett par bekanta till oss ska upp och flyga ballong. De har haft otur varje gång de skulle ha gått upp, det har blivit inställt. Men idag, nästan 3 år efter de fick ballonguppstigningen i present av oss bör det bli.

Kram mrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jasså ru.
Nu ska iväg och kolla på ballong.
Det har du inte talat om. Hmmmm !

Kram

2008-05-29 @ 14:33:36
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Undrar om vindarna för att ballongen kommer över Täby. Det händer ofta och är kul att titta på faktiskt.
Så du är nästan lika gammalmodig som jag... Du valsar handdukar, jag håller mig till sängkläder.
/Beate

2008-05-29 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0