Måndag

Vad förvånad man blev i morse när det var full sol - höll på att tappa hakorna. Pratade med Monia igår kväll och hon sa att det var risk för nattfrost. Vi som hade varit på Zetas och handlat växter på nästan 1600 kr blev ju lite rädda. Hr P fick en väckarklocka som jag satte till klockan 4 i morse när han var uppe och kollade. Men det var ingen risk här hos oss, det var fyra plusgrader, Skönt. Behövde inte täcka  en endaste blomma.

Idag var vi lite flitiga, halvflitiga, planterad våra tomater, 4 st, som inhandlades hos Zeta samt alla andra perenner. Sen var vi iväg och inhandlade´mer jord, rhododendronjord plus vanlig jord. *Jag passade på att köpa violer och jordgubbsplantor som jag planterade. Lite kul måste man ju ha, eller hur.

Så har vår dag sett ut i stort. Sen har jag dammat och dammsugit hela nedervåningen samt påbörjat städningen av övervåningen. I helgen kommer det folk hem på besök så då är det skönt att ha städningen avklarad.

Eftersom jag bara älskar punschparfait har jag gjort en i en ny form till på lördag. Jag tänker också göra lite bjärnbärsparfatit som jag tror passar ypperligt till. Men det gör jag i morgon.

Stor kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vi vill ju också ha jordgubbar, smultron eller nått sånt ju !

2008-05-19 @ 23:40:03
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Beate

Vi hade hela 10 plusgrader igår morse, men jag vet att stackarna i Kungsängen fick skrapa bilen. Suck!!!
Kul att alla era plantor klarade sig. Stackars Enar... gå upp vid 4-snåret, okristen helt enkelt!
Kram
//Beate

2008-05-20 @ 08:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0