Målning

Eftersom hr P åkte in till stan idag - med t-bana - ja, skratta bara - det var över 20 år sen kom vi underfund med när han senast satt i en t-banevagn. Det var på den tiden mina föräldrar levde, då åkte vi t-bana till stan på julafton. Gubbarna skulle ut på promenad och idag var det Kungsholmen, eller rättar sagt Fredhäll med slutsatation stadshuset. Sen besökte de tandläkarens våning på Kungsholemn där de intog lunch. Jag själv hade en härlig dag alldeles ensam och tog fram mina oljefärger för en gångs skull och målade en liten tavla.
Så här blev den - det var inte lätt att ta ett bra kort, men det blev så här i alla fall:

image86

Färgerna ser inte rätt ut på bilden - jag pillar nog lite mer på den i morgon.

Men kul hade jag i alla fall.
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Hallo... den tavlan är ju helt suverän! Älskar färgerna, faktiskt. Gud vad du är duktig!!! Har du lagt paljetter ovanpå? Tavlan ser mer ut som en härlig skulptur.
Snyggt jobbat!
Kram Beate

2008-05-13 @ 20:21:20
Postat av: Nettan

Ska bli kul att se den i verkligheten då du sa till mig att fotot blev lite konstigt.

2008-05-13 @ 21:28:33
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Berit

Visst är det både paljetter och pärlor faktiskt även om de inte syn så bra.
ÄJag ville liksom testa en ny variant. Tavlan ligger på tork just nu, bättrar på den i morron.
Kram MrsBettan

2008-05-13 @ 23:14:23
Postat av: Beate

Oooops, tavlor målade med olja tar jätte lång tid att torka (har jag förstått av Motoko), så var försiktig!!! Den är så fin och ser nästan 3D ut. Bingo... hade rätt med paljetter! Hur sitter dom fast?
Du ksnske har hittat "din nisch". Fortsätt!!!
//Kram Beate

2008-05-13 @ 23:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0