Bakning

Idag var vi och handlade, Nettan, Michis,Leon och jag. Först bar det av till Martin Ohlsson där vi handlade en hel del. Dyr nota visade det sej. Men masn kan inte låta bli att handla när man väl är där. Allt ser så frestande ut. Sen iväg till syster Emma och handlade lite vin och efter det blev det Coop för att göra de vanliga inköpen inför helgen.

Eftersom hr P var borta i em och kväll passade jag på att förbereda lite inför helgen. På lördag kommer ett par gamla kompisar över och då hade jag tänkt ha lite gott på bordet eftersom det får man alltid hemma hos dom. Jag har gjort en punschparfait till efterrätt men jag ville gärna ha en hallonparfait också till. Sa ju tidigare att jag hade tagit fram hallon men liksom inte kommit till skott. Men ikväll smällde det av. Det blev en hallonparfatit. Tack och lov.

Sen när jag ändå höll på att titta på schlagerfestivalen, visste att det var en del trista låtar, kan man ju göra något under tiden. Så jag gjorde en tryffelkaka. Den består av en mördeg som gräddats i ugnen och sen har jag gjort en blandning av grädde, mörk rom, hackad choklad, pistagenötter och äggulor som rörts ihop och hällts ovanpå. Sen är den garnerad med pistagenötter. Ser smarrig ut faktiskt. Snart ska jag sätta in den i kylen så den blir kall.

Jag har inte tagit något kort ännu men jag går ut och gör det nu och återkommer med kortet.

Tills dess ha en skön och härlig kväll MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0